Partner serwisu
Drogi i autostrady

Gmina z woj. lubelskiego krytycznie o S17

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
18-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Gmina z woj. lubelskiego krytycznie o S17
Google maps
Opinie mieszkańców jak w każdej sprawie są podzielone, niemniej jednak przeważające są głosy negatywne - mówią samorządowcy z Piask (powiat świdnicki) w nawiązaniu do planowanej budowy trasy S17 w kierunku granicy w Hrebennem.

Droga ekspresowa S17 prowadzić będzie z centrum Polski do granicy z Ukrainą, pełniąc ważną rolę zarówno w ruchu wewnętrznym, jak i międzynarodowym. Trasa obecnie łączy już Warszawę z Lublinem, a w przyszłości również z Zamościem i przejściem granicznym z Ukrainą w Hrebennem, ułatwiając także dojazd m.in. do Lwowa. 

Dziś kierowcy korzystają już z ponad 180 km S17 od węzła Warszawa-Wschód na obwodnicy stolicy, aż do węzła Piaski Wschód oraz niespełna 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Piaski Wschód S17 ma wspólny przebieg z drogą ekspresową S12, prowadzącą do przejścia granicznego w Dorohusku. Docelowo S17 będzie miała długość ponad 320 km (wraz z wspólnym przebiegiem S12). 

Na rozwiązania planowane przez GDDKiA krytycznie patrzy gmina Piaski, która leży na trasie inwestycji.

- Opinie mieszkańców jak w każdej sprawie są podzielone, niemniej jednak przeważające są głosy negatywne, związane przede wszystkim z przewidywanymi utrudnieniami w lokalnym układzie komunikacyjnym, w tym utrudnieniami związanymi z prowadzeniem działalności rolniczej, spadkiem wartości nieruchomości czy też ich utratą. Przede wszystkim po realizacji inwestycji spodziewamy się utrudnionego wjazdu do miejscowości Piaski. W wyniku utracenia zjazdu na węźle „Piaski-Wschód” praktycznie cały ruch zostanie przeniesiony na węzeł „Piaski-Zachód”, który już na chwilę obecną w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest zakorkowany. Ponadto przyjęte przez GDDKiA lokalne rozwiązania (szerokość dróg dojazdowych, zjazdy, nowe rozwiązania komunikacyjne) nie są do końca korzystne dla naszych mieszkańców - mówi Michał Jaworski, kierownik Wydziału Inwestycji, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Mieniem Urzędu Miejskiego w Piaskach.

Jaworski nie przewiduje, aby  realizacja drogi ekspresowej przyczyniła się do poprawy sytuacji na lokalnym rynku pracy. - Mając doświadczenia z budowy poprzedniego etapu drogi ekspresowej S17/S12 spodziewać się raczej można, że niektóre przedsiębiorstwa mogą odczuć negatywne skutki zmian w układzie komunikacyjnym - ocenił nasz rozmówca.

Stan realizacji S17

Budowa S17 między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest podzielona na dziewięć odcinków, o łącznej długości 125 km. Ich szacunkowa wartość to 4,5 mld zł. Zaawansowanie na każdym z nich jest różne i wynika m.in. z terminu uzyskania decyzji środowiskowej, podpisania umowy z wykonawcami czy uzyskania decyzji ZRID. 

Ruszyły już pierwsze prace na odcinkach Zamość Wschód-Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe-Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Jeszcze w tym roku GDDKiA spodziewa się uzyskania decyzji ZRID dla odcinka Zamość Południe-Tomaszów Lubelski (18,5 km).  

Do końca tego roku urzędnicy planują także złożenie wniosków do wojewody lubelskiego o wydanie tych decyzji dla kolejnych dwóch fragmentów trasy między Piaskami a Zamościem (w sumie 35 km) oraz ogłoszenie przetargów na dwa brakujące odcinki S17: Łopiennik-Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec-Zamość Wschód (w sumie ponad 20 km), które domkną realizację tej trasy od Warszawy do granicy z Ukrainą.  

- Opracowujemy też dokumentację projektową dla ok. 2-kilometrowego odcinka S17 w okolicy Hrebennego. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Terminal ten realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. Planujemy także budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Obecnie jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji ZRID - informuje GDDKiA.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

S17 budzi niepokój wśród części mieszkańców terenów przygranicznych

Drogi i autostrady

S17 budzi niepokój wśród części mieszkańców terenów przygranicznych

Grzegorz Rekiel 17 września 2025

Krasnystaw czeka na budowę S17. Powstanie kilka stref gospodarczych

Drogi i autostrady

Lubelskie. Odkrycie archeologiczne na trasie przyszłej S17

Drogi i autostrady

Lubelskie. Bliżej do budowy kolejnego odcinka S17

Drogi i autostrady

Co słychać na budowie S17 na południe od Zamościa?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

S17 budzi niepokój wśród części mieszkańców terenów przygranicznych

Drogi i autostrady

S17 budzi niepokój wśród części mieszkańców terenów przygranicznych

Grzegorz Rekiel 17 września 2025

Krasnystaw czeka na budowę S17. Powstanie kilka stref gospodarczych

Drogi i autostrady

Lubelskie. Odkrycie archeologiczne na trasie przyszłej S17

Drogi i autostrady

Lubelskie. Bliżej do budowy kolejnego odcinka S17

Drogi i autostrady

Co słychać na budowie S17 na południe od Zamościa?

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij